کاپکیک شکلاتی

مطبخ خانومی

کاپکیک شکلاتی

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

کاپکیک شکلاتی

آموزش این کیک رو قبلا هم در وبلاگ گذاشته بودم ولی چون پست خیلی قدیمیه گفتم خیلیم خوبه که هم مروری بشه و هم این که این کیک خوشمزه دوباره آپ بشه تا عزیزانی که تازه با این وبلاگ آشنا شدن هم بتونن استفاده کنن.

موادلازم:

آرد               یک و نیم لیوان

تخم مرغ            3عدد

روغن               3/4لیوان

شکر           1لیوان

ماست           نصف لیوان

پودر کاکائو            2قاشق غذاخوری

پودر نسکافه              1قاشق مرباخوری

وانیل             1/2قاشق چایخوری

بکینگ پودر              2قاشق چایخوری

طرز تهیه:

اول آرد+ بکینگ پودر+ پودر کاکائو رو باهم مخلوط میکنیم والک می کنیم و کنار می ذاریم.

تخم مرغهارو +وانیل وبا مفتول می زنیم تا از لختگی در بیاد(اصلا نیازی به همزن نیست)

بعد شکر رو اضافه می کنیم و دوباره مخلوط می کنیم.

روغن و ماست رو هم اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

پودر نسکافه رو همبا 3 ق س اب جوش مخلوط می کنیم تا حل بشه و بعد اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم بعد مخلوط آرد و پودر کاکائو و بکینگ پودر رو هم در 3 مرحله اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

کاغذهای کاپکیک رو در سینی فر می چینیم.و خمیر کیک رو در کاغذهای کاپکیک می دیزیم.(فقط به اندازه 2/3 کاغذ خمیر می ریزیم تا موقع پخت سر نره)

فر رو از 20 دقیقه ی قبل با حرارت 180 درحه سانتیگراد گرم کردیم و حالا سینی رو داخل فر می ذاریم.

حدودا نیم ساعت طول می کشه تا کاپ کیکهامون بپزن.

بازم می گم چون حرارت فرها با هم فرق داره بعد از 20 دقیقه خودتون به کیک سر بزنین.

برای امتحان اینکه کیک پخته یا نه یک خلال دندون ویا چنگال در مرکز کیک فرو کنین اگه چیزی بهش نچسبید کیک پخته.

من برای تزئین روی کیک از گاناش استفاده کردم.گاناش رو هم که بلدین خامه رو روی حرارت ملایم می ذاریم هروقت از اطراف ریز ریز جوش زد شکلات تخته ای رو که بهتره رنده شده باشه بهش اضافه می کنیم وهروقت شکلات ها حل شدن گاناش آماده است.بهتره میزان خامه وشکلات تخته ای به یک اندازه باشه اگر گاناش رقیقتر دوست دارین خامه بیشتر بزنین و اگر گاناش سفت دوست دارین شکلات بیشتر استفاده کنین.برای براق شدن گاناش هم می تونین کمی عسل اضافه کنین اگر دقت کنین گاناش من هم براقه من هم عسل اضافه کردم.

توصیه می کن حتما این یک خوشمزه رو درست کنین و میل کنین.بافت این کیک بسیااار عالیه و کیکی خوشمزه و خوش طعمه که قطعا باب دلتون خواهد بود.

بفرمایین...



موضوعات مرتبط: کیک ها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 10 دی 1398برچسب:کیک ها, | 19:55 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.